Nu kommer snön!

2011-02-11 @ 16:55:28
Ja, oj vad det har snöat på sistone.. har säkert kommit 20 cm snö dessa två senaste dagar. Men ska börja berätta om vad som hänt sedan sista inlägget.
I tisdags var det på jobb igen - och hur dött som helst! Sålde två varm choklad på hela dagen, så resten av dagen fick bli att städa: torka hyllor, vaska golv, rengöra och fixa och dona.
På onsdagen hade jag däremot ledigt och då var det dags för skidåkning någon timma, sedan hem för att göra hemmagjord musli. Har hittat ett jättebra recept och måste säga den blev riktigt god!
Sedan på kvällen åkte vi in mot Hemsedal och kollade in det omtalade biblioteket och efter det en garnaffär, en otroligt liten sådan med de mest udda öppettiderna, 1 gång i veckan i 1 timme! Men det var mysigt i alla fall..

Som sagt är det studentvecka, vilket innebär fler folk här uppe (vilket väl kan behövas) och jag åkte åter igen in mot centrum - började hos en jobbarkompis, sedan vidare mot ett annat gäng och slutade på Hemsedal Café, där det var en hel del festglada människor! Det dansades för fullt fram mot 2-snåret, sedan var det dags att åka hemåt.

Vaknade upp runt 9-tiden och kollade ett avsnitt One Tree Hill, som jag nu börjat följa på norsk tv, kan inte fatta att jag missat denna serie innan?
Sedan bar det av mot jobbet, lite lagom seg och fick höra ett och annat att det var helt underbart i backen, då det kommit en hel del nysnö, så efter mycket om och men och kansken så fick jag på mig skidkläderna och gav mig ut.. fick sällskap av en jobbarkompis också, som drog mig ut i de svarta backarna i helt ny pudersnö, vilket kändes i mina ben om man säger så - helt död var jag efter de 5 åken! Var är min kondition?! Trodde jag skulle vakna upp med världens träningsvärk idag, men det slapp jag undan tur nog, annars hade jag väl inte kunnat stå på benen, men ska inte söga för mycket, vissa påstår ju att värken kommer 2 dagar efter...

Idag fredag, har det varit en del att göra då vi ska ha 50-årsfest här uppe på Solsidan.. så förberedelser hela dagen lång, bl.a. fick jag göra lite tapas och grilla spett, blev bra minsann!
Ikväll blir det lugnt, då jag får ladda upp för festen imorgon som lär vara till långt in på natten till söndag.

Hör av mig och kommer med mer update efter helgen!
Ha de gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback