Hetshelg, storhandla, snowboard och smaskiga cupcakes!

2011-02-01 @ 19:17:37
Ja vi kan börja med hetshelgen, bokstavligen talat.. I lördags började jag jobba kl 9, ca 15 minuter senare får vi reda på att liftarna i Hemsedal skicenter är stängda pga för mycket blåst vilket innebär att alla skidåkare och snowboardåkare kommer till Solheisen. Så det var bara att plocka fram i princip allt vi hade på Solstua och preppa, preppa, preppa!
En timme senare ca började folk strömma in, och det var mest kaffe och bulle som gällde då, ännu en timme senare var det hungriga åkare som köade, och kön tog aldrig slut! Vi var säkert 8 pers som sprang fram och tillbaka med att stå i kassan, ta beställningar, disk, laga mat m.m. Men det flöt på bra och alla var nöjda och glada :)

Söndagen tog vi en sväng ute i Hemsedal på Bar(t) heter det, dock inte en enda människa när vi kom runt 23-snåret, och mycket fler kom det inte, så runt halv 1 tiden gav vi upp och bestämde oss för att ge det en annan kväll istället, men blev en trevlig kväll ändå :)

Måndagen innebar ledighet för min del och också en seg sådan.. det blev en runda till jobbet och lite egen träning hemma i lägenheten (har tom gjort ett träningsschema mina veckor framöver i Hemsedal), med lite träningsvärk - så något måste det ha gett? Annars en slappedag och uppladdning för bräda på tisdagen..

Så ja, tisdagen började med att jag och Karin åkte till Gol, för att spana in vad de hade för utbud idag och även storhandla för att fylla kylskåpet några veckor framåt. Vi fick även sällskap av vår jobbarkompis Rikke i skidskolan :) Efter storhandlande tog vi en fika på ett mysigt café och sedan hem mot Hemsedal igen.. en halvtimme senare begav vi oss mot backen och denna gång snowboard! Andra gången - då jag testade en gång i Vemdalen förra säsongen, men lika svårt denna gången.. men när balansen väl var hittad så gled jag ner för backen och liften kunde jag också till slut handskas med :) Får väl ändå räkna med ett och annat blåmärke och kanske lite ont i handlederna - men väl värt!
Efter några åk i backen, lite lagom sliten, gick vi in till jobbet och började förbereda för cupcakes. De såg riktigt fina ut, får nog ta ett provsmak sen!

Nu börjar magen kurra igen, så hem och laga mat, och ladda för jobb imorgon!
Vi snakkes!

Kommentarer

Postat av: mollan

bilder?

2011-02-02 @ 01:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback