På besök i hemlandet

2011-04-01 @ 17:57:44
Ja, nu var det återigen ett ganska bra tag sen jag uppdaterade bloggen. Denna veckan har varit väldigt busy. Det började förra helgen då det var solväder och grillning på solstua. Sedan var det dags att bege sig hemåt för att packa det sista för min planerade tripp till Åre på söndagsmorgonen. Nämligen vart ledig flera dagar i strcäk, och vad passar då bättre än att följa med Elin till Åre? Så, klockan ställdes på 7.00 (egentligen 6.00, då det var dags att ställa om klockan till sommartid) och fick i mig lite frukost, och sedan skjuts av Karin till Tuv där jag mötte upp Elin. Packade, eller rättare sagt tryckte, ner allt i bilen och runt halv 9 tiden, började den långa resan. Och den var verkligen lång! I en bilfärd på 10 ½ timma (inklusive en del felkörningar) med kringelikrokvägar i en hastighet på 70 mestadels av vägen och allt från solsken till snöstorm kom vi till slut fram. Men ingen vila här inte, Elin skulle ställa ut på mässa och vi bar upp allt från bilen till mässan, som för övrigt var på Holiday Club, så blev väl hissen ett 20-tal gånger. Allt klart ca 3 timmar senare. Jag mötte upp min vän i Åre som jag bodde hos, och det blev ett minimeal på Max innan hemgång för att sova.
Måndagen spenderades några timmar i backen, och senare på em/kvällen tog jag och Elin en simtur och bubblande i poolområdet på HC, riktigt härligt! På kvällen var det middag i byn och efteråt måndagsklubb med Gustaf och co, trevlig kväll med massa folk.
Tisdagen var lite seg, så blev inga skidor förrän på em, även denna dag med lite otur tyvärr. Blev bara två åk då det började hagla och storma så åkte tillbaka till hotellet, mötte upp Elin och tog en god pasta bolognese på Wersens inne i byn.
På onsdag var det backen igen, solen strålade och kunde inte bli mer perfekt väder för en dag i backen! Tog en dricka och satt på en terrass i backen och bara njöt av solen. Blev lite kyligt, så blev några åk till i några timmar, sedan fortsatte pressandet på HC's terrass med fin utsikt och trevligt folk. En riktigt fin dag och kväll, och senare gick jag ned mot hotellet igen, mötte upp Elin och en annan tjej från mässan, lite snack och gott vin och därefter en god middag i byn och sedan fortsatte festen hela kvällen. Riktigt trevligt och lyckat!
Torsdag innebar hemfärd på eftermiddagen, under förmiddagen hände inte särskilt mycket, mest att vila ut sig efter gårdagens ståhej! Vi åkte från Åre runt 4-tiden efter att fått ner allt i bilen igen, och hade en hemfärd på ca 10 timmar igen, hemma runt halv 3-tiden och sängen med en gång, då det var dags för jobb kl. 9.00 idag. Var härligt och trevligt att tillbringa några dagar i Åre, har gjort massa kul och alltid kul att träffa vänner och nytt folk, så det var lyckat!

Som sagt, började jobba idag kl.9.00, trodde jag skulle vara tröttare än vad jag är, har inte alls känt av det. Men ikväll blir det lugnt ändå.
Just nu är Karins bror här på besök några dagar, och det blir tacos och film ikväll. Kanske sällskapsresan 2, ser såå fram emot att se den, klockren film som passar perfekt när man också är i fjällen :)
Imorgon är det jobb igen som gäller, ska dock regna och bli massa plus, så får se hur det blir med folk..
På söndag åker Karin hem till Sverige, och jag blir ensam i några dagar, men ska jag förhoppningsvis klara av. Ska tyvärr regna alla de dagarna såg jag nu, så jag hoppas jag inte blir för rastlös! Får se vad man ska hitta på då? Det ska säkert lösa sig :)

Tog inte så många bilder i Åre, men ska lägga upp en del lite senare i veckan.
Ha de, vi snakkes!

Kommentarer

Postat av: Malin

Jaa mer bilder :)

2011-04-06 @ 09:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback