Vårsol, road-trip och spontanjobb

2011-04-08 @ 17:58:50
Ï onsdags jobbade jag, men då det var ganska så dött här på solsidan, blev det några timmar i solen på eftermiddagen med stegespelet och en latte i handen - härligt!
Men har kommit på att de dagar jag jobbar då är det soligt, och de dagar jag är fri är det dåligt väder typiskt nog. Men man gör det bästa, och håller tummar och tår att det blir soligt nästa vecka, då jag är fri 3 dagar.
Torsdagen följde jag med Egil på tur till västlandet, till Flåm och även Lärdal. Trevlig tur, vi pausade på vägen tog en kaffe och någon timme senare lite mer fika och även middag, vossekorv, äkta norsk husmanskost om du frågar mig. På vägen hem däremot, var det kolonnkörning på hemsedalsfjället, så vi tog en omväg genom Fagernes och 4 timmar senare i bil var vi hemma i Gröndalen.
Idag skulle vart meningen jag skulle varit fri hela dagen. Gick upp runt 9-tiden, fick i mig lite frukost, städade lite i lägenheten och sedan gick jag till jobbet för att kolla mailen m.m. En timme senare fick jag rycka in och jobba, eftersom det var stängt nere i Hemsedal och allt folk kom hit i stora turistbussar. Kön var lång under flera timmar, och mat skickades ut non stop. Runt halv 4-tiden blev det tomt och lugnet spreds över Solstua, mina 3 ½ timmars jobb var över.
Imorgon är det upp på jobb igen, ska blo fint väder så blir antagligen grill ute.

 Terrassen på Solstua

 Jobbet från utsidan

 Borgund stavkyrkje, byggd 1180.

 Laxforsen vid Lärdal

 2,5 mil lång tunnel - en av världens längsta

 Sognefjorden

 Cafévagn i Flåm

 50 000 souvenirer i en butik i Flåm

 Färga i Flåm


Kommentarer

Postat av: mollan

Dags för update! ;)

2011-04-16 @ 16:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback