Förvirrad...?

2011-02-17 @ 16:29:51
Ja, det är nog bara förnamnet på denna dagen.. dagen började med att jag skulle åka in till banken för att se om mitt kort nu kommit efter mycket om och men med allt strul som redan varit, men vad jag inte var beredd på att mer strul skulle det bli - minst sagt.. Hur mycket problem som helst och var säkert där 1 timme och inget löste sig... blev lite irriterad men försökte hålla mig lugn, men ibland börjar man undra om man säger så! Allt verkar ta så sjukt lång tid i det här landet - kort sagt!
Efter en timma på banken och tankning av bilen for jag hem och hämtade upp min tvätt jag lagt ner innan jag åkte.. bara det att när jag påväg mot skidbacken kom jag på att jag glömde hönga upp en del tvätt jag tagit upp så den ligger väl och samlar mögel hemma - börjar jag bli glömsk eller?
Nej ska försöka bli lite positiv, bara att jag för tillfället är arg och irriterad! 
I alla fall, tog 3 åk i backen, sedan satte jag mig här för att skypa med min vän Emma som kommer upp v.9.

Får hoppas att kommande dagar kan börja lite bättre än denna, då hela dagen kändes helt fel pga det som hände tidigare idag. Framöver blir det jobb varje dag from nu och veckan därpå, då det är sportlov som härjar här uppe nu. Nästa vecka har vi allt från pizzakväll till after-ski och tapasfest så full rulle lär det bli!

I veckan då.. jo just det, vi hade tapasfest i lördags, vilket blev riktigt lyckat. Folket var glada och dansade för fulla muggar och vi stannade tills de sista gått runt 2-tiden. Dagen därpå var det upp på jobb igen och en lagom hektisk söndag på jobbet. Karins mamma kom upp på lördagskvällen också förresten, så vi har visat runt henne lite vad som finns här i dalen.
Måndagen var jag fri, och den spenderades med att åka in till banken (igen, stammis där nu) och för att inhandla lite smått till kylskåpet, för att sedan ta några snabba åk i Solheisen och därefter några One Tree Hill avsnitt - hur kan jag ha misat OTH tidigare? Som fastklistrad vid varje avsnitt...
Tisdag och onsdag innebar jobb. Tisdagen var hyfsad lugn, onsdagen däremot lite fler folk plus att kortterminalen strulade sig, tror jag kan säga att det inte riktigt varit min vecka (hittills) och bara väntar på vad som ska hända härnäst? Med mina huggtänder ute rekommenderar jag att hålla sig borta från mig lite grann, men dessa ska nog försvinna tills imorgon då jag ska jobba igen och ett leende skadar ju aldrig heller, tror kunderna uppskattar det lite mer :)

Skönt att ha skrivit av sig lite aggressioner, och ska göra mitt bästa för att vända till det positiva - allt löser sig?! Det får bli veckans motto!

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback