Sweet home!

2010-11-23 @ 14:25:21
Nu är jag återigen tillbaka till kalla, gråa Sverige.. usch säger jag bara! Fast å andra sidan lite skönt att komma hem och träffa alla igen :)

Nusa Lembongan var otroligt lugnt, skönt, avkopplande, fint och ja underbart! Återigen paradisö, kan ju istället säga att hela Bali är en enda stor paradisö kort och gott! Lembongan hade vita fina stränder, secret spots med inte en människa på vissa platser, mysiga små warungs (restauranger) och bara njuta av semesetrn som var kvar.
Spenderade 4 dagar ungefär på ön, kändes v'lbehövligt med slappesemester efter 4 veckors intensivt resande runt Bali, har i och för sig hunnit med en hel del under dessa veckorna, men kändes skönt att sluta på ett lugnt ställe...
På torsdagen lämnade vi Lembongan runt 15-tiden, begav oss med speed-boat (då menar jag verkligen SPEED boat, kändes som man skulle flyga av båten) mot Sanur för sista shoppingstråket längs marknaden vid hamnen.. hittade ett och annat fynd :)
Sedan bar det av mot flygplatsen, blev donken där, kände att vi var ganska mätta på den indonesiska så det satt fint i magen :) Vi gick runt lite på flygplatsen, Grynet fick sina vykort skrivna och skickade till slut (bara sådär  5 veckor senare ;) och jag inhandlade en parfym...
Flyget lyfte runt 22-tiden och med två mellanlandningar (en i Singapore och en i Doha,Qatar) var vi till slut framme i Copenhagen.. där tog vi lite frulle (mitt kort strulade igen tyvärr men gick bra ändå så snäll som cafébiträdet var) och bara väntade på att vårt tåg skulle komma.... som aldrig kom!
Väntade och väntade på att det skulle dyka upp något på tavlan men icke sa nicke.. det ledde till att vi fick hoppa på ett annat tåg som de där sa att vårt tåg är inställt för hela hösten - självklart! tänkte vi, och att vi ändå var tvungna att köpa ny biljett.. bara att få en inbetalningsavi och åka hem! Man ville ju trots bara hem efter en ett och ett halvt dygns hemresa! Hemma runt 18-tiden svensk tid och möttes av SNÖ på centralen och köldchock måste jag säga..

men som sagt home sweet home, trots att jag vill åka tillbaka till pardisön BALI :)

Surf och musikfestival i Kuta

2010-11-14 @ 11:20:54
Nu ar vi aterigen i Kuta dar det just denna helgen ar Rip Curl surf- och musikfestival, dvs massa happenings :)
Innan vi kom hit var vi som sagt i Jimbaran, en mysig fiskeby med massa god seafood! Forsta kvallen vi kom, torsdag kvall dumpade vi av vaskorna pa hotellet, gick ner till stranden och satte oss pa en restaurang alldeles vid havet.. en del av ganget fran surfcampet fran padang padang kom forbi, trevligt trevligt!
Sjalvklart passade vi aven pa att ta frukost pa sangen morgonen darpa, lite semesterlyx gillar jag allt!
Pa dagen gick vi ner till beachen, inte en kotte pa hela stranden, sa fick i princip hela stranden for oss sjalva :) Vit sand, inte finaste vattnet men ok att bada i sa lange det ar varmt :) Ett litet minus till var flugorna och krabborna, sa jag gjord en krabbmur runt min sarong :)
Denna kvall gick vi atreigen ner till stranden, lite tidigare for att kolla solnedgangen, jattefint verkligen med alla fiskebatar i forgrunden, vykortsbild nasta!
Vi bestallde in baskets fyllda med seafood; fisk, jatterakor, calamari och musslor... godaste pa lange!
Dagen efter gick vi ater till stranden for att steka, och kan nog saga att brannan har blivit riktigt bra nu, bara ansiktet som jag far vara radd om, bara att njuta sa lange den haller inann man borjar fjalla igen ;)
Vi tog en snabb lunch for en tia och tog sedan en Bluebird taxi till Kuta. Checkade in pa hotellet, pa med joggingskorna och ut pa shoppingrunda! Hittade ett och annat fynd :)
Pa kvallen var det Fest med stort F, tyvarr inga band som spelade, men vi gick till en bar istallet och sjong och dansade och hade trevligt!
Idag har jag desto varre ingen rost kvar, sa far bli lite lugnt idag istallet :) Denna eftermiddag spenderades mest pa stranden for att kolla in surftavlingarna, grymt duktiga maste jag saga, sedan aterigen shopping nasta, verkligen kul att ga runt och kolla och pruta lite har och dar...

Imorgon aker vi vidare till Nusa Lembongan, en paradiso med bra snorkling, surf och STEK! Mitt nya smeknamn tror jag nog!
Dar stannar vi till torsdag for att sedan aka tillbaka till Denpasar dar flyget mot Kopenhamn gar senare pa kvallen.. saknar alla och ska bli lite skont men anda inte att komma hem, har ar ju trots allt paradiset! Tror man har blivit lite krasen nar man nu varit har i 4 veckor, och verkligen haft en semester for livet! Hem till kylan lockar val inte egentligen, men tror pa Borta bra, men hemma bast!

Kanske hinner med ytterligare en update, beroende pa tiden..
Ha det fint! <3

Snart bar det vidare...

2010-11-10 @ 15:46:56
Nu har vi varit i Padang Padang i 8 dagar ungefar, och imorgon ev. bar det vidare mot Jimbaran, en liten fiskeby, inte sa langt fran Kuta. Dar tankte vi vara i 2 natter och sedan pa lordag vidare mot Kuta igen, aven den sa kallade "samlingsplatsen", dar man aker tillbaka innan nasta aventyr..
sa med ett litet break i Kuta under surffestivalen lor-son med aven pafyllning pa shoppingfronten aker vi till sist vidare till Nusa Lembonghan, en liten o i sydostra Bali, ska vara jattefint dar nere vad vi har hort med bra surf och snorkling, sa ser fram emot detta!

For att uppdatera med axeln sa ar den OK, knakar som aldrig forr, men gor inte ont sa mycket langre i alla fall, supertigerbalsam ar bra grejjer ;)
Dock har jag rakat fa pa mig en forkylning med hosta pa kvallarna, men vad gor det nar man ar i paradiset och har en vardag som att steka pa stranden, ta ett dopp i det bla, en margherita pa det och sedan chicken satay som avslutning pa det hela, later inte helt fel enligt mig :)

For ovrigt ar man helt slut pa kvallarna, att man kan bli sa grymt trott av att bara ligga pa stranden, men ar val det som kallas semester ocksa antar jag?

Har aven kommit pa massa saker jag ska fortsatta gora harifran nar jag kommer hem; egna farskpressade juicer (vinter, vad ar det?!), mie goreng (=fried noodles) MINST en gang i veckan, bananpannkaka till frulle m.m. m.m. maten ar grymt god har, men maste saga att vi aven haft en och annan diskussion om SVENSK mat, daribland riktigt kaffe, lussebullar, kottbullar osv..

Nu blir det snart hemgang och nana, ska bli gott!
Natti natti :)

Camp life!

2010-11-07 @ 15:05:49
Nu har det gatt nagra dagar pa campet.. surfing, massa nytt trevligt folk fran hela varlden verkligen och slappa dagar pa beachen.. pga en liten skada sa lamnar vi campet lite tidigare an planerat.. med missfortstand med agaren till campet kunde han anda fixa sa att vi fick lamna lite tidigare, lite meckigt men det ar val ocksa det man kallar backpacking ;).. vi byter boende imorgon till ett hotell i narheten med kommande dagar med sol, bad, snorkling och relaxa! Sedan planerar vi att aka till Nusa Lembonghan, en liten o i sydostra Bali, annu en paradiso :)

Vi har redan varit har i mer an 3 veckor! Kan inte fatta var tiden tar vagen, vi satt ju nyss pa flygplanet, forvantansfulla och spanda, och nu efter massa nytt skoj ar det bara 1 o en halv vecka kvar... Far passapa att njuta sa lange det varar, sedan hem till verkligheten igen, vilket ska bli lite skont iofs, saknar er alla darhemma!!

Ha det fint, sa hor jag av mig med ny uppdatering snart igen!

Kuta party, surfcamp och lata dagar pa stranden...

2010-11-04 @ 09:36:08
Ja, da ar jag tillbaka igen med lite uppdatering..
efter vi lamnat Ubud pa sondag eftermiddag begav vi oss ner mot Kuta nagra dagar for lite mer shopping och party! Sondagen var vi ganska trotta sa efter shoppingrundadn langs popies 1 & 2 blev det lugnt pa hotellet och sedan ut for att kaka pa en filmrestaurang, trevligt med god mat och gott sallskap! Mandagen var meningen vi skulle aka till Uluwatu, soderut, men da vadret inte var det basta blev det slappa pa stranden pa Kuta beach istallaet, och det var inte helt fel heller... pa kvallen forberedde vi oss for utgang och motte upp ett gang for lite forfest for att sedan bege oss ut pa Kutas gator dar festen var i full gang.. Kvallen blev riktigt lyckad, trots att man var en aaaning trott efter, men vad gor det efter en lyckad kvall? :)

Pa eftermiddagen samma dag var det en planerad tripp till Padang Padang for surfcampet som vi hade haft kontakt med ett tag, men nar vi kom dit visade det sig att killen som agde campet var en otrevlig, irriterande typ, och boendet inte direkt som vi forvantat oss sa bestmde oss ganska snabbt for att lamna och forsoka hitta nagot battre.. vi akte till ett annat surfcamp som visade sig vara mycket battre :) Trevliga manniskor, bra pris, fint boende och allmant bra! Sa det ar har vi ar nu!

Med forsta surflektionen dagen efter var vi lagom spanda och forvantansfulla, sa upp med tuppen kl 5.30 och en transport som hamtade upp oss mot stranden Balangan, en bit darifran.. vi larde oss grunderna pa land for att kunna sta pa bradan och sedan var det bara att ge sig ut pa vagorna... det var grymt kul och bara efter nagra forsok lyckades jag surfa in med vagen, riktigt harlig kansla.. olyckligtvis hoppade min axel ur led sadar 5 ganger, men ville inte ge mig i forsta taget sa forsokte mig pa det igen, men nej kroppen min sa ifran! Sa blev ingen mer surf for mig :( Efter lite ont unnade jag mig anda en full body massage, kan nog varit en av de basta paa lange! Hon masserade axeln, ont men skont, sa bara att halla tummarna att det ska ga over... pa kvallen serverades middag pa campen sedan tog jag och Grynet oss ett bad i var lyxbungalow, vilket var det enda lediga, men det tackar vi inte nej till :) Efter var det godnatt och en stor dos med tigerbalsam..

Hjalpte tyvarr inte sa mycket sa blev ingen surf for mig idag, battre att vila upp sa att jag kanske kan ga pa det igen om nagra dagar, far se.. men annars ar jag anda ganska nojd att jsg i alla fall har lyckats sta pa bradan och surfat lite i alla fall, det var ju trots allt malet!
Sa idag har jag tagit det lugnt pa stranden och nu hemkomna med en bit lunch, for att snart ta ett dopp i poolen utanfor var lyxbungalow! Det ar semester!!

Imorgon blirt det stranden igen, i o for sig de kommande dagarna ocksa, men ganska skont da vi har haft en hel del intensiva dagar de senaste veckorna, redaan varit har i 3 veckor, och 2 kvar, sa bara att njuta sa mycket man kan de sista vewckorna :)

Glomde forresten beratta om vulkanbestigningen i Ubud for nagon vecka sedan.. riktigt haftigt.. akte fran hotellet kl 3 mitt i natten for att sedan aka dit vulkanklattringen borjade.. kl 4 borjade var vandring, kan ha varit bland de mest antsrangande jag gjort men grymt vart det nar vi kommit upp till toppen 1 och en halv timma senare, med molnen nedanfor oss och soluppgangen bakom bergen, hur fint som helst!! :) Vi gick annu lite hogre upp, anda till toppen dar vi kokade agg i vulkanen som blev var frrukost, riktigt haftigt!

Det var en liten uppdatering pa senaste, lar bli en del internetcafe till sa aterigen, hall utkik! :)
Slang garna in en kommentar eller ett mail, saknar er alla darhemma sa behover aven uppdatering fran hemlandet!