Snart är det påsk

2011-04-19 @ 17:21:28

Dags för update! Berättar lite kortfattat om vad som hänt på senaste...
Förra veckan började med att jag var fri mån-ons, så på måndagen åkte jag, Karin och Kristian in till Hemsedal för att handla lite och åka skidor. Blev några riktigt härliga timmar i skidbacken då himlen sprack upp till strålande sol, och sista åken utan vantar till och med :) Sedan hem och fortsatte solningen på terrassen där hemma en stund innan solen gick i moln igen.
På tisdagen blev det lugnt, inget fint väder och satt på Solstua nästan hela dagen och pratade med jobbarkompisarna, det blir så, även fast man inte jobbar så hänger man på jobbet.

Onsdagen däremot blev en riktigt fin dag, kom till jobbet lite innan halv 11, dock stenhårt i backen för det vart minus under natten, så fick vänta en stund med skidåkningen, men man kan inte klaga att få sitta ute och pressa lite i solen heller?
Louise kom runt 11, och efter en stund tog vi liften upp till toppen. Kristian kom därefter och vi tog några åk, innan vi vilade lite - dvs sola. Fjellheisen öppnade de för oss och underbar känsla att ta de första åken där ingen åkt på ett tag i nysnö i strålande sol, bland det bästa på länge. Sedan efter yttrerligare några åk, lunchade vi med lite massäck Kristian tog med sig, gott var det.

Efter någon timma var det dags för snowboard, har testat en gång tidigare, men kan inte säga att jag är någon talang direkt. Men tog mig upp för liften och ner, det som räknas! Fick även åka scoter upp för att testa långa backen ner - det ni!
Sen när jag kom hem var jag röd som en kräfta, men värt det efter en underbar dag i backen, och den har fatiskt lagt sig och istället blivit mer åt det bruna hållet tack och lov!

Tors-lördag innebar jobb, lugna dagar, inte så mycket folk här tyvärr då snön börjar smälta bort, vilket i och för sig inte är jättekonstigt då vi snart är inne på slutet av april.
På lördagskvällen kom Karins mamma upp, och jag drabbades av någon typ av magförgiftning skulle jag tro, inge rolig natt det inte, så fick stanna hemma från jobbet söndag och måndag för att friskna till.
Och idag är jag frisk, jobbat från 9-16, mestadels stått ute vid grillen, så nu luktar jag härlig grillrök. Sen började det regna, men nu tycks jag se solen titta fram igen.

Framåt veckan blir det lite jobb till. Sista rycket nu i påskveckan innan vi stänger, med grillning och ev. after-skis. Måste stänga lite tidigare än vi trodde då det inte är mycket snö kvar, och plusgrader och sol som det tippas innebär ingen snö, men då vet vi att våren är på väg, och det känns kan jag lova, efter att ha haft några dagar med 20 plus på termometern på senaste :)

Nu lite bilder från senast:


I Hemsedal, ni ser hur snön börjar försvinna


Men rikigt fint i backen


Fin solnedgång utanför mitt fönster


Kunde varit?


Picknick i Fjellheisen


Tre pressande skidåkare


Redo för scoterfärd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback